Rodzaje wykładzin do sklepów

Rodzaje wykładzin do sklepów

W obecnych czasach w sprzedaży można spotkać się z dość zróżnicowanymi rodzajami wykładzin. Warto dowiedzieć się, które z nich najlepiej sprawdzą się do obiektów użyteczności publicznej, takich jak sklepy.

Wykładziny dywanowe naturalne

Wśród różnych rodzajów wykładzin do sklepów można wymienić przede wszystkim naturalne wykładziny dywanowe. Wykładziny wytwarzane są z różnych rodzajów materiałów. Każdy z nich ma inne cechy oraz właściwości, dlatego poszczególne rodzaje wykładzin będą sprawdzać się w różnych miejscach. W przypadku sklepów o niewielkim ruchu odpowiednie będą wykładziny z włókien kokosa, które charakteryzują się wyjątkowo wysoką odpornością na ścieranie.

Syntetyczne wykładziny podłogowe

Kolejnym rodzajem wykładzin są wykładziny podłogowe syntetyczne, które doskonale sprawdzą się w miejscach użyteczności publicznej, takich jak właśnie sklepy. Tego rodzaju wykładziny do sklepów mogą być stworzone z takiego tworzywa jak poliamid. Poliamid charakteryzuje się wyjątkowo wysoką trwałością, a także odpornością na odkształcenia. Jest to bardzo tanie i praktyczne rozwiązanie, które najczęściej stosowane jest w sklepach i przestrzeniach biurowych.

Splot i runo

Poszczególne rodzaje wykładzin dywanowych mogą się między sobą różnić takimi cechami jak splot i runo, dlatego powinno się na nie zwrócić uwagę podczas wyboru wykładziny do miejsca użyteczności publicznej. W budynkach publicznych i sklepach najlepiej sprawdzają się wykładziny z ciętym runem, inaczej nazywane welurowymi. Doskonałym rozwiązaniem będą także wykładziny pętelkowe, które są bardzo trwałe i odporne. Warto się na nie zdecydować w przypadku sklepu lub biura.

Wykładziny elastyczne z PCV

Wykładziny do sklepów mogą występować również w wersji elastycznej i być stworzone z takiego materiału jak PCV. Tego typu wykładziny są łatwe w pielęgnacji, a także odporne na odkształcenia i urazy mechaniczne. Dodatkowo mają właściwości antystatyczne. Ich stosowanie poleca się w różnych obiektach o zwiększonym ruchu, takich jak biura oraz sklepy.