Dlaczego warto jeść sezonowe warzywa i owoce?

Na pewno od dziecka powtarzano Ci, abyś codziennie jadł owoce i warzywa ze względu na ich wartości odżywcze. Pełnowartościowa dieta powinna być bogata w świeże produkty we wszystkich kolorach tęczy! Dlaczego sezonowe warzywa i owoce powinny być elementem każdej diety? Jak jeść więcej warzyw i przyrządzać je w smaczny sposób? Podpowiadamy!

Z tekstu dowiesz się:

  • dlaczego warzywa sezonowe są najbardziej wartościowe,
  • czym jest kalendarz sezonowości warzyw i owoców,
  • jak w pełni wykorzystać sezon na warzywa z cateringiem dietetycznym,

Wiosenne i letnie miesiące skłaniają do korzystania z darów natury sprzedawanych na lokalnych targach. To, że ze straganów powoli znikają truskawki i porzeczki, nie oznacza jednak, że sezon na owoce się skończył, wręcz przeciwnie! Nadal możemy korzystać ze świeżych krajowych produktów.

Dlaczego warto w pełni korzystać z sezonowych warzyw i owoców?

Każda pora roku rządzi się swoimi prawami. Warto więc mądrze korzystać z tego, co oferują nam lokalne targi i zastanowić się, jak jeść więcej warzyw. Dlaczego? Warzywa i owoce sezonowe mają więcej witamin i minerałów, ponieważ dojrzewają w pełnym słońcu i są dostarczane do sklepu bezpośrednio po zerwaniu. Nie ma więc mowy o utracie wartości odżywczych, ponieważ nie leżakują one w chłodniach i nie wymagają transportu z drugiego krańca świata. Jeżeli zależy Ci na maksymalnym wykorzystaniu składników odżywczych z warzyw i owoców, powinieneś uwzględniać je w swojej diecie jak najczęściej.

Bez względu na to, czy zależy Ci na zgubieniu nadmiaru masy ciała, czy po prostu chcesz zdrowiej się odżywiać, sezonowe owoce i warzywa powinny być częścią wszystkich Twoich posiłków. Są one niskokaloryczne, bogate w błonnik oraz witaminy i minerały.

Nie oznacza to wcale, że musisz przeznaczyć wiele czasu na ich gotowanie – wystarczy, że do porannego omleta dodasz garść zieleniny, do obiadu usmażysz jarmuż, a do jedzonej na kolację owsianki wkroisz kilka moreli. Najważniejsze jest urozmaicenie, dlatego zamiast jeść codziennie to samo, następnym razem kup owoc i warzywo, których wcześniej nie jadłeś, i dodaj je do swojego posiłku.

Które warzywa są w sezonie?

Wrzesień to czas polskich moreli, brzoskwiń, śliwek, aronii oraz młodziutkich jabłek. Nadal królują też późniejsze odmiany malin oraz borówka amerykańska – oba te owoce są niskokaloryczne i pełne antyoksydantów, dlatego będąc na diecie redukcyjnej, korzystaj z nich, póki możesz.

Powoli nadchodząca jesień to też czas dyni, jarmużu, pasternaku i brukselki. Te bogate w błonnik warzywa zapewnią Ci uczucie sytości na długo i pozytywnie wpłyną na prawidłową pracę jelit, wspierając mikroflorę jelitową. Jeżeli do tej pory uważałeś, że dieta bez mięsa nie jest dla Ciebie, to te warzywa mogą sprawić, że zaczniesz myśleć inaczej. W prosty sposób wyczarujesz z nich bowiem zapiekankę, curry lub pyszną zupę krem.

Świeża cukinia oraz buraczki świetnie sprawdzą się również w postaci domowych przetworów – warto zachować smak lata w słoikach na chłodniejsze dni.

Jeżeli nie wiesz, które warzywa i owoce są w danym momencie najświeższe i najsmaczniejsze, możesz skorzystać z kalendarza sezonowości warzyw i owoców, dzięki któremu bez problemu zrobisz sezonowe zakupy na lokalnym targu.

Smaczne warzywa? Z NTFY to proste!

Próbowałeś wielu przepisów i metod na przyrządzenie warzyw, ale Twoje kuchenne eksperymenty zakończyły się niepowodzeniem? Nie martw się – nadal możesz skorzystać z sezonowych warzyw i owoców, wybierając catering dietetyczny od NTFY!

Nasze diety są oparte na świeżych, sezonowych produktach i skomponowane w taki sposób, aby każdy posiłek był nowym doznaniem kulinarnym. Zapomnij o nieudanym warzywnym leczo czy zapiekance – zespół wykwalifikowanych dietetyków czuwa nad tym, aby Twoja dieta była smaczna, zdrowa i zgodna z Twoim zapotrzebowaniem kalorycznym. Jeśli masz ochotę jeszcze bardziej urozmaicić to, co jesz, pamiętaj, że w swoim panelu klienta możesz dowolnie dobierać posiłki z kilku diet dostępnych w ramach wybranego przez siebie pakietu. Nie ma przecież powodu, dla którego miałbyś jeść coś, czego nie lubisz!

Zupa kurkowa z ziemniakami i koperkiem? Dorsz w mleczku kokosowym z fasolką szparagową? A może placki jaglane z twarogiem i jagodami? Ciesz się sezonowymi owocami i warzywami z dietą pudełkową od Nice To Fit You!

[Głosów: 1   Average: 5/5]